Muziek, media en Internet verenigd in Angry Bytes

De wereld van de Amsterdamse Internetbureaus en de wereld van de Hilversumse muziek- en mediagiganten komen vanaf nu bij elkaar in het nieuwe bedrijf Angry Bytes. Onder die naam richten Ralf Verhoef, Marc Veuger en Michiel Veenstra zich op afnemers in de muziek- en mediabranche die ‘iets digitaals willen doen’.

Tot voor kort was het drietal verantwoordelijk voor de site van Radio 538 (www.radio538.nl). Ralf en Michiel waren voltijd in dienst voor de populaire site, Marc Veuger was nauw betrokken bij de opbouw van de site en nadien ‘hofleverancier’ van veel applicaties.

Angry Bytes wil haar klanten vooral in de media- en muziekbranche zoeken. “Door onze kennis van en ervaring in zowel de internet- als mediawereld, is Angry Bytes een ‘one-stop-shop'”, aldus commerciële man Ralf Verhoef.

Angry Bytes is verantwoordelijk voor de wereldwijd bekende sites van de Vengaboys (www.vengaboys.com) en Alice Deejay (www.alicedeejay.com). Deze sites behoren tot de populairste van Nederland; dagelijks bezoeken tienduizenden fans over de hele wereld deze pagina’s. Daarnaast heeft Angry Bytes onder meer de binnenkort te openen site van productiemaatschappij KinKonk in haar portefeuille en nam het voor de veelbezochte site van de Robijn Fashion Award 2000 de copywriting en het technische deel voor haar rekening.

Angry Bytes beperkt zich in haar dienstenaanbod niet louter tot het bouwen van websites. “We bieden meer dan dat”, zegt Ralf Verhoef. “Klanten kunnen ook bij ons aankloppen voor uiteenlopende multimediaproducties. Daarbij valt te denken aan projecten als screensavers, games, en interactieve content voor cd-roms”.

“De muziekwereld verandert van dag tot dag”, aldus Ralf, die voor de klanten het aanspreekpunt is binnen Angry Bytes. “In zo’n snelle wereld is het belangrijk dat je niet werkt met maandenlange voorbereidingstijden. Door onze slagvaardigheid en kennis van de markt is Angry Bytes bij uitstek de partij voor actiematige projecten die in korte tijd gerealiseerd moeten worden. Daarbij kunnen we middels goede copywriting ook unieke content aanbieden. Het is sowieso mogelijk dat wij een heel traject van ‘online gaan’ voor de klant op ons nemen. Niet alleen het bouwen, maar ook onderzoek, duidelijke begeleiding en advisering bij de hosting en advertising horen daarbij”.

De techniek van Angry Bytes is grotendeels in handen van Marc Veuger, die zijn sporen in de digitale wereld reeds ruimschoots verdiend heeft. Hij heeft onder andere gewerkt aan projecten voor Amstel, Heineken, Philips en Smiths.

Creatieve man Michiel Veenstra is, naast webmaster voor Radio 538, als copywriter onder meer werkzaam geweest voor Uitgeverij Dupuis, TéVé Holland, TMF, Dagblad Trouw en Violent Music.

Angry Bytes is gevestigd op de bovenste etage van de statige villa Maupertuus aan de belangrijkste invalsweg van Hilversum. De drie jonge ondernemers kijken vol vertrouwen naar de toekomst. “Er zijn veel jonge internetbedrijven, maar het wachten was nog op een speler die zich volledig in wil zetten voor de traditionele media en de muziekindustrie. Die is er nu”. (M)