De landelijke radiozender BNR Nieuwsradio heeft voor het eerst sinds 2010 een marktaandeel van 1 procent behaald in de doelgroep 13+, dat blijkt uit de cijfers van NMO (Nederlands Media Onderzoek).
In vergelijking met dezelfde week vorig jaar heeft BNR haar marktaandeel weten te verdubbelen van 0,5 procent naar 1,0 procent. In de belangrijkste BNR-doelgroep, de ‘zakelijke beslisser’ en ‘zzp’ers’, stijgt het station zelfs naar een marktaandeel van 3,3 procent in week 5 van 2024.
Hoofdredacteur Marc Adriani: “We hebben dit echt te danken aan de passie en inzet van de collega’s die dagelijks bij BNR werken. Dit bewijst dat BNR super relevant is voor een steeds groter wordende ondernemende doelgroep.”
Podcastuitgever
Ook als podcastuitgever doet BNR het goed. Uit cijfers van NMO blijkt dat BNR, na de NPO, al maanden de grootste podcastuitgever van Nederland is, zo vertelt Adriani: “De podcast ‘Boekestijn & de Wijk’ staat bijvoorbeeld al tijden op nummer 1 in de NMO-Podcastmonitor. Daarnaast lanceerde BNR vandaag een nieuwe reeks in de serie Hoge Bomen. Hierin wordt het Belgische bedrijf DPG Media en in het bijzonder eigenaar Christian van Thillo, onder de loep genomen.” [RadioWereld.NL]