De SBS-groep heeft de WK-maand juli afgesloten met een gezamenlijk marktaandeel van 22,6% in de doelgroep 20-49. Met dit resultaat hebben de drie tv zenders prima standgehouden ten opzichte van de ontknoping van het WK voetbal op Nederland 1. Familiezender SBS 6 noteerde 10,9%, NET 5 kwam tot 5,4% en TV Veronica behaalde een marktaandeel van 6,4%.
SBS 6
Met de start van de vrijdagavondshow Popstars begon SBS 6 eerder dan ooit met de najaars-programmering. Hiermee zette de zender de trend voort die enkele jaren geleden al werd ingezet met het doorprogrammeren van Shownieuws en buitenlandse series. Ook Shownieuws deed goede zaken met onder andere het huwelijk van Wesley & Yolanthe wat zaterdagavond 17 juli door 1,5 miljoen mensen werd bekeken. De strijd om de Johan Cruijffschaal tussen Ajax en FC Twente werd afgelopen zaterdag bekeken door ruim 1,2 miljoen mensen met een marktaandeel van 23%.
NET 5
De vrouwelijke zender van de SBS-groep noteerde een marktaandeel van 5,4%. De maandagavond deed het ook in deze zomermaand goed met Private Practice en vervolgens Army Wives. Ook de zaterdagavond vol met crimeseries als Closer, Law & Order en Cold Case blijft opvallend goed presteren. Ook de films op woensdag en donderdag scoorden goed in juli met uitschieters voor Dreamgirls en She’s all that (respectievelijk 18,1% en 19% in kerndoelgroep vrouwen 20 tot 34 jaar).
Veronica
Veronica behaalde een marktaandeel van 6,4% in de voetbalmaand juli. De buitenlandse series als Navy NCIS, Criminal Minds, Numbrs blijven scoren. Ook films en Veronica blijven een goede combinatie met uitschieters voor Shaft (22,2%), Kiss of the Dragon (26,6) en Pulp Fiction (27,4%) in de kerndoelgroep mannen 20-34 jaar. [Radiowereld.NL]