De meest recente luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode maart-april 2005 zijn bekendgemaakt. Het Continu LuisterOnderzoek wordt door Intomart GfK uitgevoerd in opdracht van de Publieke Omroep, Ster, ORN, Sky Radio 101 FM, Radio 538, Noordzee 100.7 FM, Yorin FM, Arrow Classic Rock, Arrow 90.7 FM, RTL FM, Radio Veronica, Slam FM, BNR Nieuwsradio en CRN, allen verenigd in de Stichting PRE, en voor Radio 10 Gold en Classic FM.
Het luistergedrag is gemeten gedurende een periode van acht weken in maart en april 2005. Dit resulteert in een rapportage die is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 10.271 respondenten van 10 jaar en ouder.
De marktaandeelontwikkeling van de landelijk publieke zenders, publieke regionale zenders en de commerciële zenders staan in bovenstaande figuur weergegeven (hele week; 07.00-24.00 uur).
De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07:00-24:00 uur 3 uur en 14 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 1 minuut langer dan in de vorige meetperiode.
Onderstaand overzicht geeft de gemiddelde luisterdichtheden, alsmede de marktaandelen van alle zenders voor de maanden maart-april 2005 (hele week; 07.00-24.00 uur). Ter vergelijking worden tevens de gemiddelde luisterdichtheden en marktaandelen van alle zenders voor de periode februari-maart 2005 in ditzelfde tijdvak vermeld.
Regio Radio is een combinatie van de zenders Radio Noord, Omrop Fryslân, Radio Drenthe, Radio Oost, Radio Gelderland, Radio
M Utrecht, Radio Flevoland, Radio Noord-Holland, Radio West, Radio Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1 Radio.
CRN Commercieel Regio is een combinatie van de zenders Rebecca Radio, Waterstad FM Fryslân, Hot Radio, Keizerstad FM, City
FM, Freez FM, Happy Radio, Stads Radio, Radio 8FM, Maximaal FM, XFM, Radio Limburg, Wild FM, Fresh FM en Magic FM.
Bron: PRE/Intomart GfK Continu LuisterOnderzoek 2005