Dutchtone reclame is niet kwetsend. De Madhouse co…

Dutchtone reclame is niet kwetsend. De Madhouse commercial van Dutchtone zou kwetsend kunnen zijn voor psychiatrische patiënten. Zo oordeelde onlangs de Reclame Code Commissie. Aan jou is gevraagd wat je daarvan vindt. Is die commercial inderdaad kwetsend of is het grote onzin? Het antwoord op deze vraag is overduidelijk: het is een overdreven reactie! Maar liefst 61,2 procent kon niet begrijpen wat er kwetsend aan deze commercial kon zijn. Een kleinere groep Pollstemmers, 28 procent, vindt de enige gek in de commercial de acteur Leslie Nielsen zelf. En een minderheid van 10,9 procent antwooordde dat ze zich wel konden voorstellen dat de commercial kwetsend kon zijn. Kortom: volgens de meeste Veronica Pollstemmers kan deze commercial absoluut door de beugel. (Veronica) Dutchtone met Air Miles in zee Telecomaanbieder Dutchtone voert op 1 mei aanstaande een Air Miles-programma in. Gebruikers krijgen deze spaarpunten bij de aanschaf van appartuur en accessoires. Ook mensen die veel mobiel bellen zien hun voorraad Air Miles toenemen. De gespaarde Miles kunnen op de normale manier worden gebruikt, maar tevens zal aan het eind van de zomer een speciaal koopprogramma in het leven worden geroepen. De gespaarde punten kunnen worden ingewisseld tegen bijvoorbeeld een nieuw beltegoed of een geheel nieuwe draadloze telefoon. Deze nieuwe actie heeft tot doel de band tussen Dutchtone en de gebruikers te verstevigen. Inmiddels maakt bijna de helft van de Nederlandse bevolking gebruik van deze manier van sparen. De spontane naamsbekendheid van de Air Miles ligt inmiddels op 96 procent. (automatiseringgids)