De mediahype die Veronica tracht te bouwen uit het tv-programma Big Brother, reed de organisatie zelf
lelijk in de wielen met de vertraagde presentatie van de website. Een adverteerder vindt dat onaanvaardbaar en protesteert. De site, die bij World Online op het net had moeten komen, was veel te laat. Juist daar Veronica de kijkers had gefopt met een zogenaamde ‘live’ uitzending van de aankomst van de Big Brother deelnemers (avond tevoren opgenomen), was ook de mededeling over de website voorbarig.
Stephan Fellinger schreef afgelopen vrijdag het volgende: ‘Dacht ik eindelijk een concept te gaan zien in Nederland waarbij Internet en TV elkaar aan zouden vullen. Eindelijk zouden ze het een beetje gaan begrijpen bij Endemol. Big Brother, gisteravond met veel show op de TV met als afsluiting: “kijkt u ook op onze site”. Wat blijkt vanochtend: wanneer de site wordt bekeken krijg je een corporate site van Endemol te zien. Geinformeerd bij IP: (wij adverteren namelijk op de site) de site gaat pas vanavond om 20.30 de lucht in.
Ofwel de site had gisteravond direkt online moeten gaan, en daarnaast wordt nu nog helemaal niets op de site gezegd
over het programma. Wat een enorme blunder van een omroep die roept dat ze de portal wil worden van jong Nederland. Wat een blunder van een producent die naar zijn aandeelhouders roept dat hij zich met Internet gaat bezig houden! Het toont maar weer aan dat de televisiewereld helemaal niets van het medium snapt.’ Het is druk op de site en door het gebruik van video is er veel bandbreedte nodig.
We moesten voor het bekijken afgelopen zaterdagmorgen eerst Flash 4 ophalen, wat snel gebeurd is, en vervolgens de 3,5 MB grote Microsoft Media Player 6.4 beta wat langer in beslag nam. Tot twee keer toe de pc opnieuw gestart, maar toen bleek er ook een aardige site te staan, hoe traag ook in spitsuren. (Planet)