Artiesten kunnen digitaal beroemd worden Universal Music gaat zich nu ook in de dappere nieuwe wereld van internet vestigen. Afgelopen dinsdag kondigde de Universal Music Group aan dat de Jimmy and Doug’s Farm Club, zoals de website gaat heten, op 1 februari 2000 van start zal gaan.
De bedoeling van de Jimmy and Doug’s Farm Club is dat beginnende artiesten voortaan ook via internet hun muziek onder de aandacht van Universal kunnen brengen. Op deze manier maken artiesten kans op een platencontract, zonder langs de studio’s te hoeven gaan.
Edgar Bronfman, president and CEO van de moedermaatschappij van Universal vertelt dat de fans ook een rol gaan spelen bij het besluit of artiesten een contract aangeboden krijgen. Ze kunnen namelijk hun stem uitbrengen op hun favoriete artiest. ‘De Jimmy and and Doug’s Farm Club geeft jonge artiesten de mogelijkheid om uit hun onbekendheid te komen’, aldus Edgar Bronfman. Hij verwacht dat de site een nieuwe Shania Twain, Enrique Inglesias of U2 gaat opleveren.
USA Network en MTV willen een wekelijkse TV-programma gaan verzorgen over aanstormende talenten die ontdekt zijn via de Jimmy and Doug’s Farm Club. ‘Dit is precies wat we nodig hebben, een nieuwe formule voor een nieuw medium’, aldus de directeur van AOL, de provider die de site technisch gaat ondersteunen. (SkyRadio)