De publieke omroepen behaalden in week 02 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 35 procent, meldt de NOS, onder verwijzing naar het Continue Kijkonderzoek. Dat wordt uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Het aandeel van de zes grootste commerciële omroepen bedroeg 48 procent.
RTL4 haalde een gemiddeld marktaandeel van 17 procent in week 02, RTL5 van 3 procent, Veronica minus Big Brother van 9 procent, SBS6 van 13 procent, Net5 van 4 procent en Fox8 2 procent. TMF (0,5 procent) en Cartoon Network (0,3 procent) voegden samen nog geen procent toe. Video naam 3,1 procent voor zijn rekening in week 02, buitenlandse zenders 10,4 procent en de binnenlandse regio-zenders 2 procent.
Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (20 procent) door het Journaal 20.00 uur, Netwerk, Spoorloos, en Toen was geluk heel gewoon. TV2 haalde het hoogste marktaandeel op dinsdagavond (19 procent) door BZN ontmoet…, Love letters en TV show op reis. Nederland 3 noteerde 13 procent op zaterdagavond dankzij onder meer Kassa en Studio Sport.
De toptien van best bekeken programma’s in week 02 wordt aangevoerd door Spoorloos op maandagavond 10 januari op de Veronica (kijkdichtheid van 18 en 2.52 m. kijkers). Gevolgd door het Journaal van 20.00 uur op 16 januari (kdh 16, 2.285 miljoen kijkers).
De toptien met best gewaardeerde programma’s van de publieke omroep werd aangevoerd door liefst vier EO-programma’s; 2Vandaag met de stille tocht op vrijdag 14 januari en Nederland zingt de dag daarna noteerden elk een waardering van 8.2. HMG en SBS laten de waardering niet meten. (Adformatie)