In de periode 21 t/m 27 februari hebben de commerciële zenders in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur een gezamenlijk marktaandeel van 49 pct gehaald, tegenover 37 pct voor de publieke omroepen. Video had een aandeel van 3.5 pct. De buitenlandse zenders hadden samen een marktaandeel van 10.8 pct. Zo blijkt uit het CKO, uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. De afgelopen weken valt de tegenvallende prestatie van Veronica op.
In week 08 behaalde ’the young one’ een marktaandeel van slechts 8 pct. RTL4 behaalde een gemiddeld marktaandeel van 15 pct, RTL5 – dankzij de live-uitzending van de oefeninterland Nederland-Duitsland maar liefst 7 pct, SBS6 – op basis van De Bus – 10 pct, Net5 een stabiele 4 pct en Fox8 – de stijgende lijn wordt doorgezet – 3 pct.
Bij de publieke zenders behaalde TV2 op zondagavond het hoge marktaandeel van 31 pct dankzij Studio Sport, Journaal 20.00 uur en het Nationaal Songfestival. De Evangelische Omroep schreef de afgelopen week de twee best gewaardeerde programma’s op haar naam: Okavango Delta en Het Elfde Uur. (Adformatie)