Marktaandelen omroepen lopen uiteen

De publieke omroepen behaalden in week 12 (20 tm 26 maart) een gemiddeld marktaandeel van 38 procent. Het aandeel van de vijf grootste commerciele zenders bedroeg gemiddeld 47 procent. De gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Nederland 1 haalt het hoogste marktaandeel op maandagavond (18 procent) door het Journaal 20.00 uur, Netwerk, Tussen kunst en kitsch en Toen was geluk heel gewoon. TV2 had 30 procent op woensdagavond door met name het rechtstreekse verslag van Olympique Marseille-Feyenoord in de Champions League. Nederland 3 haalde het hoogste marktaandeel (19 procent) op zaterdagavond door Kassa, Oppassen, Kopspijkers, Het lagerhuis, Journaal, Nova en Studio Sport.

Het gemiddelde marktaandeel van RTL4 in week 12 was 16 procent, dat van RTL5 5 procent, dat van Veronica 8 procent, dat van SBS6 11 procent, dat van Net5 4 procent en dat van Fox8 3 procent. (Adformatie)