Zoek
Sluit dit zoekvak.

Groot gat tussen marktaandelen publieken en commerciëlen

In de periode 10 t/m 6 april hebben de gezamenlijke commerciële zenders hun marktaandeel andermaal vergroot. RTL4/5, Veronica, SBS6/Net5 en Fox8 behaalden samen maar liefst 51 pct marktaandeel. Opnieuw verloren de publieke omroepen dus terrein. Het marktaandeel van Nederland, TV2 en Nederland 3 daalde naar 34 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Nederland 1, TV2 en Nederland 3 behaalden hun hoogste marktaandelen achtereenvolgens op maandag-, zondag- en zaterdagavond (17 pct, 21 pct en 20 pct). Het gemiddelde marktaandeel van RTL4 in week 15 was 18 pct, van RTL5 3 pct, terwijl Veronica zich herstelde en van 7 naar 9 pct marktaandeel ging. SBS6, Net5 en Fox8 behaalden respectievelijk marktaandelen van 14, 4 en 3 pct. (Adformatie)