NaamBellen niet om over naar huis te bellen

Sinds KPN van start ging met NaamBellen zijn er 500 naamnummers uitgegeven. Op zich niet zo’n heel groot aantal, maar het gaat om een nummerwijziging, iets waar bedrijven niet zo snel aan beginnen. Ondanks uitgebreide reclamecamagnes weet maar 60% van de Nederlanders wat naamnummers zijn. Daarom: bij naamnummers wordt het telefoonnummer vervangen door een product- of bedrijfsnaam. Het gaat altijd om 090- of 0800-nummers.

“Bijna de helft van de mensen die de mogelijkheid van NaamBellen kennen weet dat één keer indrukken van de betreffende lettertoets voldoende is,” zegt KPN optimistisch. Dit betekent dat ruim de helft een verkeerd nummer intoetst. Dit wordt veroorzaakt door het razend populaire sms’en. Op mobiele telefoons is het nodig voor om voor de letter ‘c’ driemaal op de 2 te drukken. Bij naambellen is het de bedoeling dat de 2 slechts éénmaal wordt ingetoetst.

Volgens KPN zijn er in het halve jaar “ruim 600.000” gesprekken via naamnummers gevoerd. Dit betekent dat er per naamnummer per werkdag ruim 2 gesprekken binnenkwamen. (t-mail)

Gerelateerde berichten