In week 21 deden de publieke omroepen het goed. Nederland 1, TV2 en Nederland 3 behaalden samen een marktaandeel van 35 pct.
In de week van 22 t/m 28 mei behaalden de commerciële zenders in het tijdvak 0.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder samen een marktaandeel van 49 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.
Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (18 pct) met onder meer Spoorloos en Zo vader, zo zoon. TV2 deed ‘t het best op woensdag (26 pct) dankzij het uitzenden van de Champion’s League finale Valencia – Real Madrid. Nederland 3 scoorde hooog op zaterdagavond (15 pct) met de Vara-programma’s Oppassen en Kopspijkers.
Gemiddeld marktaandeel van RTL4 in week 21 was 16 pct, dat van RTL5 maar liefst 6 pct (dankzij de oefeninterland Nederland – Roemenië). Veronica is bezig uit een dalletje te klimmen, omdat de zender deze maand weer sterke films uitzendt. The Young One behaalde 9 pct marktaandeel. SBS6 blijft stabiel met het aanzienlijke marktaandeel van 11 pct, terwijl Net5 ook boven verwachting presenteert met 4 pct. Fox8 blijft steken op 3 pct. (Adformatie)