De commerciële omroepen hadden afgelopen week de helft van de kijkersmarkt in handen. Met een gemiddeld marktaandeel van 50 procent scoorden de commerciëlen 5,6 procent beter dan in week 47.
De groei ging uiteraard ten koste van de publieke omroepen die niet verder kwamen dan een gezamenlijk aandeel van 35 procent. RTL4 behaalde 17 procent, RTL5 4 procent en Veronica 10 procent.
SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk 11 en 6 procent. Toekomstige SBS-zender Fox kwam wederom niet verder dan 2 procent.
Het best bekeken programma kwam wel bij de publieke omroepen vandaan. Het Journaal van 20.00 uur van afgelopen zondag trok ruim 2,7 miljoen kijkers, gevolgd door de 19.00 uur-uitzending van Studio Sport. Daarna komt Baantjer (RTL4). (Adfomatie)
Gerelateerde berichten
Nieuw management NET 5 moet zender laten groeien
18 mei 2010
Radio Veronica wisselt na jaren van jingleproducent
11 januari 2011
Radio Veronica verlengt samenwerking met Eredivisie
9 augustus 2021
Nederland 2 in week 25 marktleider
28 juni 2005
VI-trio trapt 2021 af met De VI Meestervoorspellers
1 december 2020
Luisterrecord voor Radio Veronica
22 juli 2005