HET LAATSTE NIEUWS OP DINSDAG 1 Mei 2001

07.00 uur

De orkesten van de publieke omroep komen onder een centrale artistieke leiding te staan. Ze worden in hun programmering voor taan aangestuurd door een kleine ‘unit’ van de klassieke zender Radio 4. Met die ‘rigoureuze verandering’, zoals de NOS-top het besluit omschrijft, komt een eind aan de autonomie van de omroepen die de orkesten van het Muziekcentrum van de Omroep (MCO) inzetten voor hun uitzendingen en concertseries.
Lees verder in Volkskrant

Nieuwszender CNN heeft het zwaar op zijn thuismarkt in de Verenigde Staten. CNN moest dit jaar voor het eerst in zijn bestaan honderden medewerkers ontslaan.
Lees verder in NRC

De ondanks vernietigende recensies zeer succesvolle bioscoopfilm Costa! krijgt een tweede leven op televisie. ,,Het is voor 95 procent zeker dat er een spin off komt in de vorm van een langlopende tv-serie”, meldt regisseur Johan Nijenhuis. BNN, dat ook de uitzendrechten heeft van de film, zou de serie moeten gaan uitzenden.
Lees verder in AD

Bijna 20.000 kinderen waren zaterdag naar Ahoy’ in Rotterdam gekomen voor Fox Kids Planet Live. Het was voor het eerst dat de kinderzender dit evenement organiseerde. R. Boogaard, algemeen directeur van Fox Kids, spreekt van een groot succes. ,,Het heeft al onze verwachtingen overtroffen. Zoveel eerlijk enthousiasme tref je zelden aan.”
Lees verder in Trouw

`Wij zijn hier vandaag bijeen om elkaar weer eens flink wat veren in de reet te steken’, merkte Jules Deelder enkele jaren geleden op toen hij één van de vele reclameprijzen die Nederland te verdelen heeft, uitreikte. Gisteravond was het weer zo ver. In de Amsterdamse Confection Factory werden de ADCN-Lampen, `de Oscars’ van de reclamewereld uitgereikt. In de categorie tv-commercial won het door reclamebureau Result DDB ontwikkelde spotje `de Lotto-drempel’
Lees verder bij AD

De publieke omroepen zouden op onderdelen goed kunnen gaan samenwerken met PCM Uitgevers, de uitgever van onder meer Algemeen Dagblad, Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw en Het Parool. Ook Het Financieele Dagblad vindt de NOS interessant als partner, voor een financieel kanaal. En de NOS krijgt een ‘internetcoordinator’.
Lees verder bij planet

Mijn zus kreeg borstkanker en zat diep in de put. Ik heb haar toen aangeraden naar Hour of Power te kijken”, zegt een man, wijzend op de vrouw die naast hem staat. Zelf zet hij ook vaak op zondagmorgen de televisie aan om op RTL5 een dienst van de Amerikaanse dominee Robert Schuller te volgen.
Lees hier verder

‘De pretenties zijn kort en glashelder. V8, de opvolger van Fox 8 dat dinsdagavond begint, wordt een no-nonsense jongerenzender. Niks `multimediaal platform voor jongeren die het leven als een onderneming zien’, zoals concurrent Yorin (HMG) zich onlangs presenteerde. V8 (elke avond tussen 18.00 en 24.00 uur) zet zijn jonge doelgroep (15-25-jarigen) gewoon `leuke dingen’ voor…’
Lees verder bij AD

Hij vindt het een jaloersmakende plek waar hij zo’n beetje zijn eigen programma kan samenstellen. Cees van Ede (54) is hoofd van de afdeling documentaires van de NPS en verantwoordelijk voor de wekelijkse programma’s Het uur van de wolf en Dokwerk. Bij elkaar jaarlijks honderd documentaires, waarvan 65 van de NPS.
Lees verder bij NRC

Voormalig tv-tycoon Joop van den Ende heeft een bestemming gevonden voor zijn fortuin : de kunst. “Kunst moet bij een breder publiek worden gebracht.”
Lees verder bij NRC

Duitsland ging Nederland voor in het eren van Rudi Carrell. Kan het zijn dat de rel die de tv-miljonair in 1987 veroorzaakte en minister Van den Broek in de problemen bracht, oorzaak is van de vertraging?
Lees verder bij NRC

Het is weer zover. Vandaag krijgen een aantal Nederlanders een Koninklijke onderscheiding. Het Algemeen Dagblad heeft een speciale pagina online gezet, waar een overzicht is te vinden van alle mensen in Nederland die een lintje hebben gekregen. Naast dit overzicht kun je op de site ook terecht voor het laatste nieuws rondom de uitreiking van de lintjes.
Lees verder bij AD

Gerelateerde berichten


Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email