Mediagigant Clear Channel verwerft meerderheidsbelang in Hillenaar Outdoor Advertising

Het internationale mediaconcern Clear Channel Communications Inc. verwerft een meerderheidsbelang in Hillenaar Outdoor Advertising.

Door de samenwerking krijgt Hillenaar de kans beter in te spelen op de markt. Hillenaar zal als serieuze partij meebieden op grote buitenreclameconcessies. De nieuwe combinatie streeft ernaar door de krachtenbundeling van de know how, de vernieuwende producten en de ervaring van Clear Channel én de servicegerichtheid, klantvriendelijkheid en snelheid van Hillenaar, die in 1999 is uitgeroepen tot de nummer 1 in het Adformatie Kerstrapport, een prominentere plaats in het outdoor segment in te nemen.

Hillenaar krijgt de kans om gebruik te maken van de uitgebreide range vernieuwende producten van Adshel, het design- en productiebedrijf van Clear Channel. Dit varieert van zeer modern Abri- en Billboardmateriaal, functioneel citymeubilair, Smart Bike en services als compleet op-maat-ontworpen stadsvernieuwingsprojecten.

Clear Channel Communications Inc. is een mediaconcern met aandelen in radio, televisie, outdoor advertising en entertainment. Het bedrijf is wereldwijd marktleider van out-of-home advertising en opereert in 45 landen over de hele wereld. In het jaar 2000 werd Clear Channel volgens het toonaangevende Amerikaanse Magazine ‘Forbes’ ”s werelds nummer één overall mediaconcern’ genoemd. Door de samenwerking met Hillenaar is het bedrijf nu ook vertegenwoordigd in de Nederlandse out-of-home markt. In Nederland heeft Clear Channel al belangen in het entertainmentbedrijf Mojo Concerts en radiozender Q the Beat.

De naam van Hillenaar zal niet veranderen door de samenwerking. Evenals de samenstelling van de directie en het managementteam. Het bedrijf streeft ernaar door de samenwerking nog klantvriendelijker, servicegerichter en sneller te werk te kunnen gaan. (M)

Gerelateerde berichten