Sky Radio 100.7 FM heeft de meeste luisteraars

Commerciële radiostations vooral onder jongeren populair

Jongere luisteraars verkiezen de landelijke commerciële radiostations boven de publieke radiostations. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers die onderzoeksbureau Intomart deze week bekend maakte. De commerciële zenders worden door luisteraars van 10 tot en met 49 jaar aanzienlijk beter beluisterd dan de publieke zenders. Naar mate men ouder wordt kiest men vaker voor publieke zenders maar pas in de doelgroep 65 jaar en ouder weten de publieke zenders meer luisteraars aan zich te binden dan de commerciële stations.

In de leeftijdsgroep 20 tot 35 jaar is het marktaandeel van de commerciële zenders bijna twee maal zo groot als dat van de publieke zenders. Onder jongeren van 10 tot 20 jaar is het marktaandeel van de commerciële zenders zelfs bijna 75% terwijl dat van de publieke zenders blijft steken op ruim 17%. Op www.intomart.nl vind u een overzicht van de marktaandelen voor verschillende leeftijdscategorieën.

Het gezamenlijke marktaandeel van alle commerciële radiostations voor de doelgroep 10-49 jaar is 59,3%.Van alle radiostations, zowel commercieel als publiek, is Sky Radio 100.7 FM het grootste radiostation bij de doelgroep 10-49 jaar met een marktaandeel van 17,7%. De nummer 2, Radio 3 FM behaald een marktaandeel van 15,7% gevolgd door Radio 538 met 13,4%. (SkyRadio)