Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Q THE BEAT gaat gewoon door.

De 1224 kHz is de voorbije jaren altijd reeds een woelige frequentie geweest. Het rijtje stations dat er heeft uitgezonden is schier eindeloos: Holland FM, Hitradio Veronica, Q Radio, Q the Beat… En nu zien blijkbaar heel wat mensen alweer een nieuw station op die frequentie. De verhalen over het mogelijke verdwijnen van Q The Beat, omdat de Amerikaanse aandeelhouder Clear Channel zich zou terugtrekken, zijn net zo eindeloos geworden. – Hallo Leontien van der Meer, jij vertegenwoordigt Q the Beat, dus kunnen we het best tekst en uitleg aan jou vragen. –

BLIJFT OF VERDWIJNT Q THE BEAT?
Leontien van der Meer: – Ik had nooit gedacht nog eens te reageren op dit soort roddels. Ik kan je verzekeren, het is de grootst mogelijke onzin. Q The Beat is een volwassen radiozender, met serieuze partners. Natuurlijk stellen wij onze plannen bij als de politieke situatie daartoe aanleiding geeft. En de huidige situatie biedt voortdurend stof tot nadenken over de te bewandelen wegen. Wij hebben de afgelopen periode heel veel zaken ontwikkeld en getest. –

HOE ZIT HET MET DE POSITIE VAN CLEAR CHANNEL?
Leontien van der Meer: – Formats, programma’s, deejays… We zijn in constante ontwikkeling omdat we op FM meteen volwaardig aan de slag willen. Mensen schijnen te zijn vergeten dat Clear Channel geen geldschieter, maar een volwaardig partner is. En die partner zijn ze nog steeds en zullen ze ook blijven. Eén ding is voor ons helder als glas; we zijn met een team van deejays begonnen en er is vooralsnog niemand die we daar in zouden willen missen. –

GAAT HET EIGENLIJK WEL GOED MET Q THE BEAT?
Leontien van der Meer: – De Megafestatie is voor Q The Beat een doorslaand succes geweest, we staan op de tweede plaats van Nederland van meest bezochte Live365-audiostreams, we krijgen massaal geweldige reacties op onze programma-samenwerking met het blad Pauze en onze 0-meting van het CLO (bewust geplande periode zonder enige vorm van promotie, nvdr) laat ons zowaar een elfde plaats zien in de doelgroep 10-19 jaar en studenten. Conclusie die we kunnen trekken: roddels zijn echt maar roddels. Geloof ze gewoon niet. – (Radiovisie)