BNN nomineert zichzelf het meest bij BNN-awards

Op 29 januari 2003 zendt BNN een uur lang het programma De Hoofdprijs uit. In dit programma reikt de publieke omroep BNN awards uit aan de meest populaire jongerenprogramma’s. De award word uitgereikt in vijf verschillende categorieën.

Categorie buitenlandse series:
Friends, Sex and the City en Gilmore Girls

Categorie Nederlandse series:
Costa!, Rozengeur & Wodka Lime en Meiden van de Wit.

Categorie Muziekprogramma:
De Dag Top 5, Swingpaleis en Top of the Pops.

Categorie Amusement:
Big Brother, Expeditie Robinson en Love Test.

Categorie Infotainment:
I love the… , Je zal het maar hebben en BNN at Work.

Stemmen kan via de website van BNN Naast de vijf hoofdprijzen wordt ook de Bart Award uitgereikt. Deze award gaat naar de persoon die in het voorafgaande jaar het bijna onmogelijke heeft gepresteerd. Het allerslechtste programma is goed voor de loser van het jaar volgens BNN en krijgt De Gouden Kliko.

BNN wil met de Hoofdprijs een prikkel geven aan zowel de publieke als de commerciële omroepen en de producenten om tot een structurele ontwikkeling te komen van programma’s met een jong karakter.

Uitgangspunt van BBB bij vaststelling van de genomineerden was een door de NOS Kijk- en Luisteronderzoek samengestelde lijst van programma’s die relatief jong bekeken zijn (tussen 13 en 34 jaar). [Radio.nl]

Gerelateerde berichten