Kort media nieuws uit de krant: donderdag 26 juni 2003 [Deel2]

Programmadirecteur Michel Weber van Noordzee 100.7 FM schuift een cd-tje in de speler. Uit de boxen klinkt een opgewonden stem die plaatjes aan- en afkondigt met een typische ‘r’. Het is een van de tientallen dj’s die solliciteren naar een baantje bij Noordzee FM.

Weber is niet enthousiast. ,,Deze jongen komt uit Zoetermeer, en dat hoor je. En hij praat ook heel erg op een dj-toontje.”
>> Lees Verder >>

Efficiencymaatregelen kunnen de publieke omroep een besparing opleveren van tussen de 60 en 80 miljoen euro. Door bovendien te snijden in ondersteunende diensten, zoals de omroeporkesten en de Wereldomroep, kan het bedrag oplopen tot 140 miljoen euro.
>> Lees Verder >>

Het Holland Festival verwacht bijna alle 45.000 beschikbare kaarten te verkopen. Daarmee behaalt het dan meteen een recordaantal verkochte kaartjes, gerekend over de laatste jaren. Het festijn duurt nog tot en met 29 juni.
>> Lees Verder >>

Een dikke streep onder het verleden, en keihard werken aan een zonnige toekomst. Als het aan Arnold Buurman ligt, krijgt Apeldoorn een krachtige omroep, waar de inwoners niet omheen kunnen.
>> Lees Verder >>

Alastair Campbell, de media-adviseur en woordvoerder van de Britse premier Tony Blair, heeft woensdag excuses geeist van de BBC. Die omroep heeft hem beschuldigd van het ‘opblazen’ van de gegevens over het wapenarsenaal van Irak, die de regering in september 2002 heeft gepubliceerd.
>> Lees Verder >>

De opening van de Red Bull Creativity Contest in de Beurs van Berlage aanstaande zaterdag belooft een waar spektakel te worden. De officiele opening en de prijsuitreiking vinden plaats van 16.00 tot 20.00 DJ Ronald Molendijk verzorgt de muziek.
>> Lees Verder >>

Met grote koppen lanceerde de Telegraaf het nieuwe programma Sterrenbeurs. Maar Winston Gerschtanowitz is minder blij met dit nieuws. De Telegraaf kopte groot met het nieuwe samenwerkingsverband tussen het dagblad en Endemol. Samen met SBS wordt het nieuwe programma Sterrenbeurs gelanceerd, waarbij kijkers via de krant en internet virtuele aandelen kunnen kopen van Bekende Nederlanders. In het bijbehorende tv-programma krijgen de BN’ers vervolgens bonuspunten of minpunten toebedeeld voor hun gedrag. Een mooie rol in een film levert bonus op, een flop of scheiding minpunten. “Want Nederlanders houden van lijstjes”, aldus John de Mol.
>> Lees Verder >>

De NCRV is tevreden over een experiment waarbij luisteraars via het mobiele telefoonnet hun eigen radiostation kunnen samenstellen. Via het zogenoemde Callsong kiezen gebruikers zelf welke muziek en informatie ze via de radio ontvangen.
>> Lees Verder >>

Het Wassenaarse landgoed waar kroonprins Willem-Alexander en zijn vrouw Maxima binnenkort gaan wonen, is vanuit de lucht nog gewoon te fotograferen. Dat bleek dinsdag, toen een fotograaf van het persbureau ANP een vlucht maakte boven De Horsten.
>> Lees Verder >>

Gerelateerde berichten