De publieke omroep Radio 3FM trekt steeds meer jongeren in de leeftijdscategorie 10 t/m 24 jaar. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Continu Luisteronderzoek die afgelopen maandag zijn gepubliceerd.
Het luistertijdaandeel van 3FM in de doelgroep 10 t/m 24 jaar steeg van 14,6% in augustus/september tot 15,9% in oktober/november.
Behalve Radio Veronica, dat in september een nieuw etherpakket kreeg, is 3FM is enige landelijke zender die na de herverdeling van de etherfrequenties meer luisteraars aan zich heeft gebonden in de jongste doelgroep.
Op 1 september 2003 is 3FM gestart met een gedeeltelijk nieuwe programmering. Om dit aan te kondigen en de zender beter bekend te maken bij de jongeren werd een imagocampagne en een nieuw logo gelanceerd: 3FM Serious Radio.
Zendercoördinator Florent Luyckx: “Na de positieve resultaten van de imagocampagne zijn dit de eerste harde bewijzen dat nieuwe jonge luisteraars ons station weten te vinden. Ondanks groeiende concurrentie sinds september zijn we duidelijk op de goede weg. 3FM is een jongerenzender en dat zullen we ook volgend jaar bewijzen.” [Radio.nl]