Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Headlines uit de krant: zaterdag 26 juni

Het reclamebedrijf van de publieke omroepen, de STER, is erg blij dat het Nederlands voetbalelftal de kwartfinale heeft bereikt van het EK-voetbal in Portugal. Dat liet STER-directeur J. Minnaar donderdag weten. Als Oranje woensdag uit het toernooi was geknikkerd zou de STER ongeveer 700.000 euro per wedstrijd aan reclame-inkomsten zijn misgelopen. De NOS betaalde 16 miljoen euro voor de uitzendrechten van het voetbalevenement.

Het terughalen van dat geld via televisiereclames was erg moeilijk geworden als de Nederlandse voetballers na woensdag niet meer in actie zouden komen. Nu denkt Minnaar wel dat een groot deel van het aankoopbedrag terugkomt dankzij het verkopen van reclamezendtijd. Als het Nederlands elftal was afgevallen had de STER het vooraf vastgestelde tarief van ongeveer 75.000 euro per dertig seconden moeten verlagen naar 35.000 euro. Lees verder

Lokaal
De Maria Ommegang is zondag toch live op televisie te zien. De gemeente komt op het laatste moment met geld over de brug om de zestigste Ommegang toch uit te zenden. Uitgerekend het zestigste jaar dat de Maria Ommegang door de straten van Bergen op Zoom zou trekken, zou dit niet op televisie te zien zijn. BRTO en stichting Savelanden (verantwoordelijk voor ABG-tv) hebben hiervoor geen geld. Lees verder

Veronica
Wie vanavond inschakelt op The Beachclub ziet, hoewel de titel anders doet vermoeden, nu eens geen aaneenschakeling van strakke, gebronsde lijven in minuscule bikini’s langstrekken. De gedachte aan luchtige kleding is zelfs nog mijlenver weg als de medewerkers van strandtent Bloomingdale in winterjacks de eerste planken uit de winterstalling sjouwen.
In de nieuwe docusoap van Veronica wordt nu eens niet ingezoomd op lui loungende zonaanbidders, maar op de zwoegende werknemers van de Bloemendaalse beachclub, die dag en nacht in touw zijn om het de hippe, veeleisende badgast naar de zin te maken. ‘Deze zomer moet de hipste, lekkerste en heetste aller tijden worden’, luidt het motto. Het streng geselecteerde Bloomingdale-personeel is er klaar voor, nu de weergoden nog. Lees verder 

NOS
Het programma Studio Sportzomer van de NOS scoort sinds het begin van het Europees kampioenschap voetbal de meeste kijkers van alle dagelijkse voetbaltalkshows. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Kijk- en LuisterOnderzoek van Publieke Omroep. Op dagen dat Oranje niet speelt kijken gemiddeld 1.690.000 mensen naar de uitzending, op dagen dat de prestaties van de Nederlandse voetballers meteen na de wedstrijd worden nabesproken, weten gemiddeld 3.900.000 kijkers het programma te vinden. Lees verder 

SBS6
Imagostyliste Dyanne Beekman krijgt haar eigen tv-show op SBS 6. Het stijlgeweten van RTL 4 stopt daarvoor met ‘LookingGood’. Programmadirecteur Eric van Stade van SBS: “Dyanne heeft zoveel personality en mensen voelen zich bij haar zo vertrouwd dat ze een eigen programma verdient. Ze spettert werkelijk van het scherm af. Ik ben hartstikke blij dat ze ‘Ja’ heeft gezegd op ons voorstel unieke trouwdagen te gaan organiseren en realiseren.” Lees verder

Voetbal
Het Algemeen Dagblad en De Telegraaf varen wel bij de deelname van het Nederlands elftal op het Europees kampioenschap voetbal in Portugal. De dagbladen die zich allebei afficheren als dé krant voor sportminnend Nederland hebben tienduizenden speciale EK-abonnementen verkocht. Verder zit de losse verkoop fors in de lift. Woordvoerders van de kranten erkenden donderdag dat ze erg blij zijn dat het Nederlands elftal zich woensdagavond plaatste voor de kwartfinales. ,,Vanuit de historie weten we dat de losse verkoop goed loopt, als de voetballers het goed doen”, aldus een zegsman van De Telegraaf. Lees verder