Nederland 2 was afgelopen week marktleider met een marktaandeel van 18,9. RTL4 behaalde een marktaandeel van 16,5. De publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 37,5 procent. Bij de publieke omroepen scoorde Nederland 1 11,3 en Nederland 3 7,3.
Met RTL4 (16,5) RTL5 (4,4) en Yorin (3,8) kwam RTL Nederland uit op 24,7 procent. SBS behaalde met SBS6 (8,2), Net5 (4,7) en Veronica (2,6) een aandeel van 15,5 procent. Best bekeken programma was Studio Sport gisteravond met 3,8 miljoen kijkers. Het 20.00 uur Journaal dat volgde, trok 2,9 miljoen kijkers. Kopspijkers was goed voor bijna 2,8 miljoen kijkers, gevolgd door Baantjer met 2,7 miljoen en Maccabi-Ajax met 2,3 miljoen kijkers. [Adformatie/Radio.NL]
Gerelateerde berichten
Kort media nieuws
7 februari 2000
‘NRC overgenomen door Het Gesprek en Egeria’
19 december 2009
Nieuwe uitzendvermogens commerciële omroepen [Update]
1 februari 2006
Krijn Torringa naar Radio Oost
5 september 2003
Veronica op zoek naar slechtste slogan 2013
11 oktober 2013
Headlines uit de krant: donderdag 24 maart
24 maart 2005