Nederland 2 was in week 1 marktleider met een marktaandeel van 17,5 procent. Met name de tv-actie voor Azië (de meeste mensen keken via Nederland 2) droeg hieraan bij. Nederland 1 had een marktaandeel van 11,1, Nederland 3 kwam uit op 6,2. Samen waren de publieke zenders goed voor een aandeel van 34,8 procent.
De zenders van RTL Nederland scoorden samen 22,1 procent: RTL4 13,9, RTL5 4,2 en Yorin 4,0. SBS kwam uit op 19,3 procent: SBS6 12,4, Net5 3,9 en Veronica 3,0.
In de kijkcijferlijst heeft SKO de tv-actie voor Azië onderverdeeld in de verschillende programmaonderdelen die afgelopen donderdag te zien waren. Daardoor was Hart van Nederland voor Azië (via Ned.2) het best bekeken programma met 2,68 miljoen mensen, de 10 KM heren bij het EK allround was goed voor 2,8 miljoen kijkers. Op drie staat Nationale Actie voor Azië met 2,5 miljoen, gevolgd door TV Show voor Azië (beide via Ned.2) met 2,4 miljoen. Spoorloos staat vijfde met 2,37 miljoen kijkers. [Adformatie/Radio.NL]