Nieuwe huisstijl voor Sky Radio

Na bijna tien jaar trouwe dienst wordt het bekende logo van het landelijke commerciële radiostation SkyRadio vervangen door een geheel nieuw en fris ontwerp. SkyRadio wil met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo haar positie in de rumoerige radiomarkt versterken.

Een designbureau uit Amsterdam, dat de Brand Identity ontworpen heeft, heeft vooraf uitgebreid onderzoek gedaan onder consumenten naar de merkidentiteit van SkyRadio.

Daaruit bleek dat het radiostation geassocieerd wordt met de merkwaarden: sympathiek en vertrouwd. De deelnemers aan het onderzoek zien SkyRadio duidelijk als A-merk. Het nieuwe logo, wat bij SkyRadio in Duitsland in januari al is ingevoerd, sluit qua kleuren, vorm en uitstraling perfect aan bij deze merkbeleving.

Om het nieuwe logo en de daarbij behorende huisstijl te introduceren bij het grote publiek in Nederland, start SkyRadio deze week met een landelijke outdoor- en printcampagne. Op de uitingen zullen zoals vanouds diverse bekende internationale artiesten te zien zijn, zoals Anastacia, Phil Collins, Dido, Jennifer Lopez en Natasha Bedingfield. [Radiowereld.NL]