Sterke start E Power in Stir Online-onderzoek

De resultaten van de channels Entertainment van E Power Online Advertising in het online-onderzoek van STIR over de maand december zijn donderdag bekend geworden. In de eerste maand dat de nieuwe verkoopmaatschappij participeert in het onderzoek bezochten bijna 600.000 unieke bezoekers de websites, waaronder Radio.NL, van de aangesloten radiozenders en mediabedrijven.

De bezoekers bestaan voor 75% uit personen uit de leeftijdsgroep van 20 tot 49 jaar, waarvan 68% man en 32% vrouw. De hoogste selectiviteit werd geboekt in de categorieën Man 20-49 jaar  en BtoB (beiden 166).

Jan Lagrouw, algemeen directeur: “In november toen op nog niet alle websites de software van Nedstat was geïnstalleerd zagen wij al aardige resultaten, maar de bereikscijfers van december overtreffen al onze verwachtingen, om maar in radiotermen te blijven ‘de klapperrrr van de week’. Vooral de hoge selectiviteit in de voor adverteerders belangrijke doelgroepen maken onze websites tot een waardevolle aanvulling van onlinecampagnes.”

Het usp van E Power is de gecombineerde verkoop van radio- en onlinereclame in samenwerking met CRN Radiosales, waardoor luisteraars van een radiostation zowel via commercials als onlinereclame worden bereikt. Stir projectleider Peter R. Wiegman: “Als STIR juichen wij het initiatief van E Power om zich te specialiseren in de entertaimentbranche toe. Het luisteren naar radiozenders via het internet zal de komende jaren een grote groei doormaken, waardoor naast het Continu Luisteronderzoek ook het STIR online-onderzoek voor radiozenders een belangrijke graadmeter wordt bij de gecombineerde verkoop van online- en radioreclame.”

E Power vertegenwoordigd onder andere de websites van Veronica.nl, Radio.NL, City FM en Radio 8FM. Per januari wordt ook de website van het commerciële radiostation Caz toegevoegd aan het channel. [Radiowereld.NL]