Sky radio opent aanval op Radio 538

De landelijke zender Sky radio heeft via het blad Adformatie de aanval geopend op Radio 538. Via een grote advertentie stond afgelopen week in de stijl van Radio 538 in het vakblad een advertentie van Sky radio te lezen, waarin stond: ‘I love 10,5%’.

Met de advertentie doelde Skyradio op de luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode november-december 2006.

Daarin had Sky radio 0.1% meer dan Radio 538. Daarnaast verwijst Sky radio onder aan de advertentie naar de 538 slogan ‘538 = heilig’ met haar eigen slogan ‘niets = heilig’.

Radio 538 wilde niet reageren op de advertentie en kon er alleen maar lachen.

Toch staat Radio 2 in deze periode op één, Radio 2 steeg namelijk van 11,1 naar 13,1%, Sky radio stond op twee met 10,5% en Radio 538 op drie met 10,4%. (zie overzicht)

Onder aan de advertentie staat te lezen: “Het gaat goed met Sky Radio 101 FM. Maand na maand stijgen onze luistercijfers, zo ook afgelopen periode. Sky Radio 101FM heeft de meeste luisteraars van alle radiostations én is nu met 10,5 procent marktaandeel* ook het grootste commerciële radiostation van Nederland. Zo zie je maar: niets = heilig.”

De stijging van Sky radio is waarschijnlijk te danken aan RTL FM wat ook in de kerstperiode door Sky radio werd gerund. Daardoor was er het reguliere Sky Radio en ‘Sky radio the Christmas station’ op de frequenties van RTL FM. Na de kerst kreeg RTL FM de naam TMF radio.

Om de luistercijfers hoog te houden is Sky radio, die verder niet wilde reageren, afgelopen week met een landelijke campagne gestart via billboards en commercials op de televise. Of dit het luisteraandeel van Sky radio vasthoud is over twee maanden bekend. [Radiowereld.NL]