JCDecaux organiseert op 4 april voor de vierde keer de verkiezing van de beste buitenreclame van het jaar. Afgelopen maand zijn uit 800 posters de beste affiches geselecteerd voor de beste buitenreclame van 2006. Naast deze vakprijs zijn er 26 affiches genomineerd voor de publieksprijs. Dit jaar zijn 2 radiostations genomineerd. City FM – Classic Rock en Sky radio, beide met 3 affiches.
Wie wint de Gouden Peperbus 2006?
Voor de vakprijs en de publieksprijs van de Gouden Peperbus is genomineerd: City FM met de ‘Wij zetten jouw rockhelden op een voetstuk!’-campagne en voor de publieksprijs Sky Radio met ‘eenmalig optreden’.
Uiteraard maakten andere radiostations die in 2006 buitenreclame hadden ingezet, zoals Q-Music en Radio 538, ook kans om genomineerd te worden.
De genomineerde posters worden in de Week van het Affiche van 2 t/m 6 april geëxposeerd op het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Op 4 april worden de winnaars bekend gemaakt. De winnende adverteerders krijgen naast de Gouden Peperbus ook een billboard / Vitrine®campagne van 100 vlakken t.w.v. € 70.000,- van JCDecaux.
Op de website ‘Goudenpeperbus’ kan het publiek een stem uitbrengen op de meest originele poster. [Radiowereld.NL]