538Concepts, de creatieve denktank van de Radio 538 Groep, heeft in opdracht van Sony Pictures Releasing een opvallende radiocampagne ontwikkeld, rondom de bioscooprelease van de nieuwe film “De Smurfen”. In deze campagne op 1, 2 en 3 augustus, zijn de commercials van Radio 538 op verschillende tijdstippen omgesmurft naar Smurfercials.
Een Smurfercial is een voor de luisteraar herkenbare commercial, alleen dan gericht op de doelgroep Smurfen.
MediaMarkt wordt MediaSmurf, Vliegwinkel.nl wordt Vliegsmurf.nl en Studentenwerk.nl wordt Smurfenwerk.nl. De urls van de Smurfercials komen allemaal uit bij de officiële site: www.desmurfen-film.nl. Aan het einde van het commercialblok is het voor de luisteraar duidelijk dat de Smurfen nu echt overal zijn, maar vooral in de bioscoop.
In de nieuwe film zijn de Smurfen uit hun vertrouwde dorp verjaagd en in de echte wereld terecht gekomen. De Smurfentaal neemt de wereld over en alles wordt letterlijk versmurft. De film ‘De Smurfen’ draait vanaf 3 augustus overal in Nederland, ook in 3D. [RadioWereld.NL]