Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Omzet Nederlandse reclamebureaus daalt licht

De omzet van de reclamebureaus is in het eerste kwartaal van 2007 licht gedaald. Maar de stemming onder bureaus is wel beter. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De omzet van reclamebureaus nam in het eerste kwartaal van 2007 met 1 procent af ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

De reclamebranche is de enige branche in de zakelijke dienstverlening zonder omzetgroei in het eerste kwartaal van 2007. In 2005 groeide de omzet in de reclamebranche nog met ruim 4 procent en was daarmee een van de snelst groeiende branches in de zakelijke dienstverlening. Toch zijn de oordelen iets positiever, en zijn de verwachtingen voor komend kwartaal optimistischer.

De bureaus ontvingen in het eerste kwartaal van 2007 meer orders dan in het vierde kwartaal van 2006. De berekende afzetprijzen zijn nagenoeg gelijk gebleven. De personeelssterkte is toegenomen. Het oordeel over het huidige economisch klimaat voor de onderneming is wel verslechterd, maar is nog wel positief te noemen. [Adfo/Radio.NL]

Gerelateerde berichten