Telegraaf breidt belang in Media Librium uit

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft haar belang in Media Librum, de Nederlandse marktleider op het gebied van narrowcasting, uitgebreid van 40 procent naar 84 procent. Dat schrijft het mediaconcern maandag in een persbericht. De overige 15 procent van de aandelen is in handen van de directie van het Amsterdamse maker van LibriumTV. De transactie past binnen de strategie die TMG voert op het gebied van digitale media.

In 2005 nam TMG een belang in Media Librium, een van de eerste bedrijven die zich heeft gespecialiseerd in het ontwikkelen van digitale tv-netwerken in openbare gelegenheden. Zo is het bedrijf ontwikkelaar en uitbater van digitale schermen bij onder meer McDonald’s, openbaar vervoerbedrijven en kapsalons. Er werken 35 mensen.

“De komende periode zal bij Media Librium in het teken staan van behoud en verdere uitbouw van het marktleiderschap en groei in omzet en resultaat”, zo meldt het persbericht van TMG. [Novum/Radio.NL]