Belspelproducent 2waytraffic in de verkoop

Televisieproducent 2waytraffic heeft zich in de verkoop gezet. Het bedrijf, vooral bekend van de belspelletjes, van een aantal ex-Endemollers plus Henk Keilman voert gesprekken over een bod. Dat maakte 2waytraffic maandag bekend in een simpel persbericht. Het riekt naar voorkennis. 2waytraffic schrijft in het persbericht van 10 maart dat het bestuur de koersbeweging (= stijging) heeft gezien en bevestigt dat overnamegesprekken worden gevoerd.

De koers was al aan het klimmen voordat het overnamenieuws wereldkundig werd gemaakt. De gesprekken over een bod op 2Waytraffic zouden al in een vergevorderd stadium zijn, aldus de tv-producent.

En zo zou 2waytraffic 4 jaar na oprichting zijn zelfstandigheid al weer verliezen. De ex-Endmollers Kees Abrahams, Taco Ketelaars en Unico Glorie richtten het bedrijf in 2004 op uit onvrede met het beleid bij Endemol rond ‘interactieve diensten’. Ook investeerder Henk Keilman deed mee. Zijn belang is 37,9 procent. Participatie-tv, een duur woord voor belspelletjes, waren de kernactiviteit van 2waytraffic.

Tegenvallers
2waytraffic verkeert in zwaar weer. Augustus vorig jaar kwam het met een winstwaarschuwing. Het bedrijfsresultaat over 2007 zou niet de verwachtte 35,5 miljoen euro zijn, maar 30 miljoen euro. In België zagen aandachtige televisiekijkers dat er met een door 2waytraffic geproduceerd belspel was geknoeid. Hierdoor werd er fors minder gebeld. Aangepaste wetgeving maakte het moeilijk voor 2waytraffic om de inkomsten op peil te houden en een met een zender afgesproken omzetgarantie na te komen. In de Verenigde Staten had een telefoonmaatschappij waarvoor 2waytraffic content maakt voor de mobiele telefoon, bellers de verkeerde rekening gestuurd. Dat scheelde omzet. [Fembusiness/Radio.NL]

Gerelateerde berichten