MTV Networks lanceerde op Koninginnedag, 30 april 2007. een tv-zender die zich voor 100% richt op comedy en een volwassen doelgroep. Comedy Central had de ambitie om genrezenders zoals Discovery Channel en National Geographic voor het einde van het jaar voorbij te streven. Dit is gelukt volgens de nieuwe tv-zender. Na een goed jaar heeft Comedy Central bewezen de 11e zender van Nederland te zijn.
Comedy Central heeft nu een marktaandeel van 2,5% in de doelgroep 20-49 jaar. Daarnaast behaalt Comedy Central in de doelgroep 20-34 jaar een marktaandeel van 3,6% waarbij de zender in de rangschikking boven RTL8 en Nederland 2 staat tussen het tijdstip 20:00 en 05:00 uur.
Het Nederlands Humoronderzoek
Comedy Central vraagt zich nu af of er het afgelopen jaar wat betreft humor iets veranderd is in Nederland. Comedy Central en Intomart GfK presenteren daarom samen het Nederlands Humoronderzoek 2008. Tijdens het nieuwsprogramma Comedy Central News, begin mei, zullen deze nieuwe cijfers bekend worden gemaakt. Comedy Central zendt iedere dag uit vanaf 20.00 uur. [Radiowereld.NL]