Zoek
Sluit dit zoekvak.

NMO Luisteronderzoek week 18-2024: NPO Radio 2 is marktleider

NPO Radio 2 was in week 18 de best beluisterde radiozender van Nederland met een marktaandeel van 13,0%. Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het NMO Luisteronderzoek. Qmusic staat deze meting tweede met 12,2%, gevolgd door Radio 10 op de derde plaats met 9,1%.

Foto: Pixabay

De meivakantie zorgt voor de nodige schommelingen in de luistercijfers. Daarnaast is bij NPO Radio 2 het effect van de Koninklijke 500 uitgewerkt, waardoor het station flink daalt. Qmusic klimt weer wat omhoog en heeft met ruim 4 miljoen luisteraars opnieuw het hoogste weekbereik.

Radio 538 lijkt niet te profiteren van de Millennium Top 1500 en daalt zelfs iets. En ook zusterstation Sky Radio noteert verlies wat vooral veroorzaakt wordt door een kortere luistertijd.

Bij NPO Radio 1 daarentegen is de luistertijd, mede door de extra lange uitzending van Langs de Lijn afgelopen zondag, flink gestegen, waardoor het marktaandeel omhoog ging.

Joe noteert eveneens winst door alle aandacht rondom de start van Coen Swijnenberg en Sander Lantinga in de ochtend en het aftellen met de Best of Joe Top 500.

NPO Klassiek zag afgelopen week vooral de luistertijd flink stijgen.

MediaCell+
De luistercijfers worden gemeten met de MediaCell+ app van onderzoeksbureau Ipsos, waarbij het werkelijke luistergedrag gemeten wordt in plaats van dat er naderhand op basis van herinnering gerapporteerd wordt, zoals tot 2023 bij de dagboekmethode nog gebeurde.

In het NMO Luisteronderzoek participeren ruim 80 radiozenders. De meetweek loopt van maandag tot en met zondag van 06:00 tot 24:00 uur in de doelgroep 13+. [RadioWereld.NL]

Luistercijfers in week 18

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *