Nederland 1 op 20,2 pct in week 15

Nederland 1 was in week 15 marktleider met een aandeel van 20,2 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. Tweede zender in het avondtijdvak was RTL 4 met een marktaandeel van 16,5 procent en SBS 6 had 10,8 procent. Gezamenlijk hadden de publieke zenders een aandeel van 36,5 procent, de vier RTL-zenders kwamen op 28,9 en de drie SBS-zenders op 20,6 procent.

Best bekeken programma van de week was Studio Sport Eredivisie van zondagavond met 2.216.000 kijkers, zo meldt Stichting Kijkonderzoek. De kijkcijfers waren wel iets lager in verband met Pasen en het mooie weer. 

De publieke omroepen behaalden in week 15 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33.6 procent. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 25.7 procent en de SBS zenders 17.8 procent. In week 15 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 174.1 minuten. [Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten