De Skyradio Group is blij met de nieuwe luistercijfers. De gezamenlijke resultaten van de zenders van de Skyradio Group (Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM) zijn in een jaar tijd in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 tot 49 met 20% gestegen. Dit blijkt uit de laatste NLO-cijfers van onderzoeksbureau Intomart GfK.
Philip Alberdingk Thijm: “Wij zijn zeer tevreden met de ontwikkelingen die de afgelopen maanden zichtbaar zijn bij de merken. De marketing, de muziekmix, er is op alle fronten gebouwd. We weten steeds beter in te spelen op de wensen van de luisteraars en het harde werk dat we er in hebben gestoken vertaalt zich in deze sterke cijfers. Daarnaast is zichtbaar dat de zenders complementair zijn aan elkaar.
We trekken met Skyradio, Radio Veronica en Classic FM verschillende luisteraars en de zenders zitten elkaar dus nauwelijks in de weg. Opvallend is dat Radio Veronica maar liefst 70% groeit bij mannen 20-34 jaar ten opzichte van vorig jaar (van 7,3% naar 12,4%). Bij Sky zijn we goed bezig de dominante positie in de doelgroep 20-49 verder uit te bouwen. Mooie ontwikkelingen.” [Radiowereld.NL]