Jan-Willem Borsboom (42) start per 1 januari 2013 als ‘directeur 538 digital’ bij de 538 Groep. Borsboom treedt toe als vijfde directielid van de groep. Hij is verantwoordelijk voor de digitale ontwikkelingen van de mediamerken en de afdelingen Interactive – onder leiding van product manager interactive Michael Guntenaar – en Digital – onder leiding van manager digital & business development Thomas Thiadens.
Jan-Willem Borsboom heeft een ruime geschiedenis op het gebied van digital. Tot eind 2012 is hij manager digital development bij RTL Nederland en RTL XL. Daarvoor was hij European director of business development bij AdLINK Media.
Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur: “Wij hebben een onbeperkte ambitie op het digitale vlak. Dan is het fijn dat we een van de beste mensen in dat vak naar ons toe kunnen halen.”
Jan-Willem Borsboom: “De 538 Groep is een van de voorlopers als het gaat om het leggen van “layers of digital” rondom hun mediamerken. De digitale strategie van de 538 Groep sluit goed aan bij mijn ideeën rondom de ontwikkelingen op dat gebied. Ik zie het als een grote uitdaging om op het al bestaande fundament verder te bouwen aan de digitale toekomst van de groep.” [Radiowereld.NL]