Het regionale commerciële radiostation Wild FM Hitradio doet opnieuw goede zaken in Noord-Holland. In zijn beoogde doelgroep 15-35 jarigen weet het radiostation gestaag door te groeien. Traditioneel blijkt het voor regionale commerciële stations lastig de doelgroep onder de 35 jaar te bereiken maar Wild FM weet deze trend met haar pure Hitradio format te doorbreken.
Programma directeur Dave Leusink: “Wat niet iedereen weet is dat wij een voor Nederland gewaagde stap hebben gezet. Wij begonnen in 2005 als Hitradio met hits van de jaren ’90 tot nu.
Maar eigenlijk doet iedereen dat nu en zochten we naar een nóg uniekere formule, daarom besloten wij vorig jaar alle hits ouder dan 2008 te schrappen. Door deze zet beweegt Wild FM zich nu ook veel gemakkelijker mee met de steeds sneller verschuivende muziektrends. Dat onze filosofie zich uitbetaalt met prachtige cijfers op regionaal niveau is dan ook genieten voor ons team.”
Marktaandeel 15-35 jarigen
(Nov/Dec 2012, week, 07:00-19:00uur)
Radio Noord-Holland : 0,5% (was 0,3%)
Radio NL : 0.7% (was 0,8%)
Radio Decibel : 0.7% (was 0,4%)
Fresh FM : 0,8% (was 0,7%)
Wild FM Hitradio : 2.0% (was 1,7%)