Q-music doet het momenteel erg goed bij vrouwen tussen 20 en 34 jaar. In de periode juni / juli steeg het marktaandeel in deze doelgroep met maar liefst 5,9%-punt naar 22,7%. De landelijke radiozender heeft hiermee het marktleiderschap bij de jonge vrouwen afgepakt van 3FM.
De luistercijfers van Q-music zitten momenteel flink in de lift. De afgelopen meetperiode zag het radiostation zijn overall marktaandeel met 0,7%-punt stijgen naar 8,6%. In vergelijking met een jaar geleden staat het marktaandeel zelfs 2,2%-punt hoger.
Vooral bij jonge vrouwen tussen 20 en 34 jaar doet Q-music goede zaken, waar het met 22,7% nu marktleider is. Het radiostation heeft in deze doelgroep vooral marktaandeel afgesnoept van Skyradio (-3,1%-punt) en 3FM (-1,5%-punt). Laatstgenoemde zender staat nu op de tweede plaats met 18,7%. 538 Volgt op plaats drie met 17,2% (+0,7%-punt).
Bij vrouwen tussen 20 en 49 jaar is 3FM nog wel marktleider met 16,6%, gevolgd door Q-music (15,4%) en 538 (14,1%).
Tenslotte de mannen: Bij de doelgroep 20 tot 34 jaar domineren 3FM (22,3%) en 538 (20,0%). Q-music is hier derde met 13,4%. Bij mannen tussen 20 en 49 jaar gaat 3FM nog nipt aan kop met 18,4%, gevolgd door 538 met 18,0%. Q is ook hier derde met 11,0%, maar wordt op de voet gevolgd door Radio Veronica (10,6%). [RS/Radio.NL]