Volledige media monitoring door integratie radio & tv monitoring

Monitoring van berichtgeving rondom je organisatie, merk of producten en diensten is vanaf heden uitgebreid met monitoring van radio & TV bronnen. Door een samenwerking met Media Distillery is OBI4wan een van de eerste aanbieders in Nederland die volledige dekking voor verschillende mediabronnen realiseert.

Realtime radio en televisie monitoring
Tech start-up Media Distillery uit Amsterdam combineert op een slimme manier spraak- en beeldherkenning en maakt het daarmee mogelijk om radio en televisie realtime te monitoren.

Of je nu bij Radio 1 in het nieuws komt of ’s avonds bij De Wereld Draait Door aanschuift, de zoekmachine analyseert het fragment en maakt het vindbaar. Door de snelle analyse is het mogelijk om binnen enkele seconden een notificatie te versturen als bijvoorbeeld een merk, markt of concurrent genoemd wordt.

Big data effectief analyseren
De integratie met radio & TV data is een welkome ontwikkeling voor veel organisaties. In de laatste jaren is de investering in ‘big data’ explosief gestegen en daarmee ook de noodzaak om deze data effectief te kunnen analyseren. Door verschillende mediabronnen in één efficiënte oplossing te monitoren is het mogelijk om binnen het gehele medialandschap naar verbanden te zoeken. “Dagelijks verschijnen ruim 6 miljard berichten in de media. Het is daarmee voor organisaties van belang om te filteren op relevante berichten, om daarmee de gevreesde ‘information overload’ te voorkomen”, aldus ondernemer Martijn Rijk, Social Sales.

Altijd volledig op de hoogte
Monitoring van berichten en webcare stelt organisaties in staat gerichte en proactieve klantenservice te bieden. Klachten op Twitter, reviews van Klacht.nl, vermeldingen tijdens De Wereld Draait Door of de ochtendshow van Radio 538 worden geïndexeerd en overzichtelijk aangeboden binnen de monitoringtool van OBI4wan. [Radiowereld.NL]