Search
Close this search box.

Kijkcijfers publieke en commerciële omroepen in januari

De publieke omroepen behaalden in januari 2015 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 32,9%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,5% en de SBS zenders 13,6%.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 36,7%, de zenders van RTL Nederland 29,0% en de SBS zenders 16,9%.

Gemiddelde kijktijd
In januari 2015 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 220 minuten. In januari 2014 was dit nog 214 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 6,0% van de totale kijkdichtheid in de maand januari.

SKO Light
De SKO light zenders bereikten in januari 2015 75,0% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 80,1%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 3,9%. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten