538, Radio Veronica en Radio 10 blij met nieuwe luistercijfers

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode januari – februari 2015 zijn bekendgemaakt. Radio 538 staat in deze periode met 12,0% marktaandeel op nummer 1 in alle belangrijke commerciële doelgroepen. Het marktaandeel in 20-34 jaar stijgt naar 20,4%. Dat is ruim 30% hoger dan dezelfde meting vorig jaar.

Voor de doelgroep 20-49 jaar geldt een groei van het marktaandeel naar 18,9%, dat is +23% ten opzichte van januari-februari 2014. Ook in 10 jaar en ouder is Radio 538 de koploper met een marktaandeel van 12,0 procent. Hiermee is Radio 538 marktleider in al deze doelgroepen.

Luistercijfers Radio 10
Radio 10 houdt de stijgende lijn in de luistercijfers nog steeds vast. Het marktaandeel van Radio 10 is gestegen naar 4,9% in de periode januari-februari 2015. In de vorige meting was het marktaandeel van Radio 10 nog 4,4% en in dezelfde periode vorig jaar 3,4%. Wekelijks stemmen bijna 1,3 miljoen luisteraars af op Radio 10.

Programmadirecteur Roland Snoeijer: “We zijn heel trots dat onze nieuwe programmering nu al zo goed aanslaat bij luisteraars. Met Tim Klijn en zijn ‘feel good’-ochtendshow en met Rob van Someren die Nederland laat lachen in de avondspits.

En daarnaast natuurlijk de hele dag genieten van de grootste hits aller tijden. Luisteraars zijn erg blij met Radio 10 en wij zijn heel blij dat luisteraars ons steeds meer ontdekken”.

Luistercijfers Radio Veronica
De nieuwe programmering van Radio Veronica lijkt volgens het station ‘goed aan te slaan’. Het marktaandeel (10+) van Radio Veronica staat nu op 4,2 procent. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van de vorige meetperiode. In de doelgroep 25-54 jaar is het marktaandeel van Radio Veronica gestegen van 4,9 naar 5,3.

Erik de Zwart, Station Director Radio Veronica: ‘Wij zijn blij dat de eerste resultaten van de nieuwe programmering nu al zichtbaar lijken te zijn. Natuurlijk merken we aan de reacties van de luisteraars dat er een positieve vibe rond het station is.

We zagen bijvoorbeeld tijdens het finalespel van De Stemband in februari, waar in een uur meer dan 51.000 telefoontjes binnenkwamen, ook al dat we op de goede weg zijn. Het is geweldig dat dit zich nu al in de cijfers doorvertaald. Het mag duidelijk zijn, dat ons voornemen is om deze stijgende lijn voort te zetten.’ [Radiowereld.NL]