Nieuwe reclamecampagne BNR Nieuwsradio: Zet je aan

BNR Nieuwsradio is gestart met een nieuwe reclamecampagne. Onder het motto “Zet je aan” probeert het commerciële nieuwsstation luisteraars naar de zender te lokken. De campagne wordt ondersteund door een buitenreclamecampagne. Een televisiecommercial werd eerder al geweigerd door de STER.

Langs onder meer de A1 bij Amersfoort, de A4 bij Schiphol, de A10 bij Amsterdam-Amstel en de A12 bij Zoetermeer zijn op de digitale masten reclame-uitingen van BNR Nieuwsradio te zien.

Naast buitenreclame heeft BNR Nieuwsradio ook een tv-spot gemaakt. Vorige maand werd bekend dat deze geweigerd is door de STER. Het radiostation overweegt dan ook juridische stappen tegen de reclameverkoopmaatschappij van de NPO.

De televisie-commercial wordt voorzien van actuele audiofragmenten van de radiozender en is daarmee elke keer verrassend anders. Midden april komt BNR Nieuwsradio met zijn ‘BNR Overstapweken‘, waarin luisteraars worden aangemoedigd om over te stappen naar de radiofrequentie van BNR Nieuwsradio. Overstappers maken via een speciale actie-website kans op een half jaar BNR Nieuwsradio luisteren in een Porsche.

Kevin la Grand, marketing manager BNR Nieuwsradio: “Vorig jaar is uit onderzoek gebleken dat het nieuwsaanbod van BNR Nieuwsradio hoog gewaardeerd wordt door luisteraars. De zender heeft enorme groeikansen bij potentiële nieuwe luisteraars met nieuwsinteresse. BNR Nieuwsradio wordt nog vaak geassocieerd met zakelijk nieuws. Dat beeld klopt, maar is niet volledig.

De zender brengt een breed scala van nieuws op het gebied van politiek, economie, zaken, maatschappij, innovatie, legal, media, arbeidsmarkt, beurs, opinie, mobiliteit, leiderschap, personal finance en sport. Met deze campagne willen we de merkbekendheid verhogen en luisteraars aansporen om de overstap te maken naar het nieuws van BNR Nieuwsradio.”

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwradio: “BNR Nieuwsradio is de aanjager van de vooruitgang. De zender brengt altijd het allerlaatste nieuws, maar zorgt ook voor duiding en verdieping. Spraakmakende presentatoren zorgen voor scherpe interviews.

We nemen geen genoegen met het eerste antwoord of een makkelijke quote. We willen altijd weten waarom de dingen gaan zoals ze gaan. We zoeken verder en vragen verder. BNR Nieuwsradio zet je aan tot nadenken, tot discussie, tot innoveren en tot vooruitgang.”  [Radiowereld.NL]