Q-music wil binnen 5 jaar grootste radiostation worden

[Update] Het landelijke commerciële radiostation Q-music bestaat deze maand alweer 10 jaar. Daarom krijgt Q een nieuw logo en een nieuwe slogan, in Nederland maar ook in Vlaanderen. De oude slogan van Q-music was jarenlang ‘Q is good for you’, maar vanaf 31 augustus wordt dat ‘You make us Q’.

Algemeen directeur Robert Bernink laat weten tevreden te zijn over de ‘enorme groei van het marktaandeel’: ‘Sinds onze oprichting in 2005 is er een hoop veranderd. Niet alleen de manier van radio maken is veranderd, maar ook de manier waarop onze luisteraars in het leven staan.

Onze luisteraars hebben de afgelopen jaren, zowel on-air als online, een steeds centralere rol gekregen. Dat is niet onopgemerkt gebleven, we maken een enorme groei door in marktaandeel, die wij graag willen continueren.

Met deze veranderingen ijken we ook ons Q-gedachtengoed aan de tijdgeest van het nu én straks. Het is daarom niet meer dan logisch om deze stap te nemen. We maken ons product samen met onze luisteraars en dat mag gehoord worden’.

Daarnaast denkt Bernink dat Q-music ‘binnen drie tot vijf jaar’ de grootste commerciële radiozender van het land is.

De luisteraar gaat er, behalve de jingles, niet zo heel erg veel van merken, zegt Mattie Valk van de ochtendshow.

Mattie Valk: “Het is meer een gevoel. We proberen al een leuke show te maken met veel ruimte voor verhalen en grappen van luisteraars. En wie niet actief inbelt of zich meldt via sociale media, die moet er gewoon graag naar willen luisteren. En soms draaien we een plaatje dat we zelf niet zo okee vinden, maar als de mensen daar graag naar luisteren… Daar doe je het voor.”

Programmadirecteur Iwan Reuvekamp: “Waar een radio-dj vroeger zijn eigen content bepaalde, is het nu essentieel om als deejay midden in de samenleving te staan en te voelen wat er leeft onder onze luisteraars. Dat inzicht maakt onze programma’s relevant en persoonlijk”. [Radiowereld.NL]