Het landelijke radiostation Slam heeft vandaag de 300.000ste volger mogen verwelkomen op haar YouTube-kanaal. Hiermee heeft de zender een mijlpaal bereikt in haar bestaan met een groter YouTube-kanaal dan alle landelijke radiostations bij elkaar.
Mede door de vele exclusieve dj-sets op het kanaal gaat het succes verder dan Nederland alleen. Het YouTube-kanaal van Slam is ook erg populair in Zuid-Amerika, Azië en Europa.
De populairste YouTube-video op het kanaal is de dj-set van Martin Garrix tijdens Slam Koningsdag, met inmiddels ruim 49 miljoen views. Ook het Slam-radioprogramma ‘Bij Igmar’ groeit snel in populariteit met een eigen YouTube-kanaal en heeft inmiddels al ruim 100.000 volgers. Bij Igmar is maandag tot en met donderdag te horen vanaf 19:00 uur op het radiostation.
Station Manager Anton van Lieshout: “Het is een enorme waardering dat we zo populair zijn op YouTube. Het geeft nog maar eens aan dat SLAM! dankzij deze unieke content meer is dan alleen radio en door het succes van de Nederlandse dance wereldwijd een serieuze plek heeft veroverd als crossmediaal merk.” [Radiowereld.NL]