De STER weigert vooralsnog om het reclamespotje voor de nieuwe ochtendshow van Gerard Ekdom op Radio 10 uit te zenden. Dit meldt De Telegraaf. Volgens de stichting zou het uitzenden van de commercial de NPO schaden.
“Het zou niet logisch zijn om mee te werken aan reclame die ervoor zorgt dat luisteraars de overstap maken naar een commerciële zender,” zo luid de reactie van de STER aan de krant.
Het is een opmerkelijk besluit, want eerdere campagnes van Radio 10 werden wel geaccepteerd door de STER. Recent waren ook de spotjes van Qmusic voor “Het Geluid” gewoon te zien op de publieke tv-zenders. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Dit is de tussenstand van de Gouden RadioRing
5 januari 2018
Qmusic voor de vijftiende keer naar Q-hotel in de sneeuw
15 januari 2020
Vrijdag eerste live tv-uitzending van de Top 40 Awards
12 maart 2025
Zenderbaas Qmusic: zitten weer op niveau toptijd Mattie & Wietze
21 november 2019