De STER weigert vooralsnog om het reclamespotje voor de nieuwe ochtendshow van Gerard Ekdom op Radio 10 uit te zenden. Dit meldt De Telegraaf. Volgens de stichting zou het uitzenden van de commercial de NPO schaden.
“Het zou niet logisch zijn om mee te werken aan reclame die ervoor zorgt dat luisteraars de overstap maken naar een commerciële zender,” zo luid de reactie van de STER aan de krant.
Het is een opmerkelijk besluit, want eerdere campagnes van Radio 10 werden wel geaccepteerd door de STER. Recent waren ook de spotjes van Qmusic voor “Het Geluid” gewoon te zien op de publieke tv-zenders. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Qmusic-nieuwslezer Fien vaste tafelgast RTL Late Night
26 november 2018
Erik van Roekel vervangt zwangere Lieke Veld op Qmusic
12 december 2016
Ruim 25% marktaandeel voor NPO Radio 2 in Limburg
9 november 2019