Het internetstation The Finest uit Amsterdam is niet blij met de nieuwe pay-off: “We. Love. Music” van Radio Veronica. The Finest gebruikt deze slagzin al sinds januari 2016.
Eric Delahaij, eigenaar van het radiostation: “Sinds afgelopen maandag gebruikt Radio Veronica deze slogan ook, incl. hoofdletters en met een punt achter ieder woord.
En zelfs de jingles met deze slogan klinken zo goed als 1 op 1 hetzelfde. Toeval? Of toch niet?”
Een persvoorlichter van Radio Veronica meldt: “In de aanloop van de ontwikkeling van onze nieuwe slogan hebben we uitgebreid onderzoek gedaan of deze al bestond en gebruikt werd. Zo hebben wij onderzoek gedaan in het merkenregister en uitgebreid op het internet.
Uit dit onderzoek kwam nergens deze slogan, of hierop lijkende slogans, naar voren. Wij zagen daarom geen reden om de slogan niet te gebruiken. Puur toeval dat The Finest de slogan ook gebruikt.”
Daarom maakte het radiostation een videoboodschap voor Veronica.
Eric Delahaij vindt de reactie vreemd: “Het meest opmerkelijk is, dat de slogan exact dezelfde intonatie heeft als onze slogan en ook nog in geschrift exact op dezelfde wijze geschreven is (We. Love Music.). Naar mijn gevoel kan dat geen toeval zijn.”
Hij is ervan overtuigd dat Radio Veronica weet dat ze diefstal plegen. “Maar wij kunnen uiteraard niet opboksen tegen een groot imperium als Talpa.” [Radiowereld.NL]