De radiozenders 100% NL en Slam van RadioCorp zijn blij met de nieuwe luistercijfers. 100% NL zag met name in de doelgroep 20-49 jaar het marktaandeel flink groeien, terwijl Slam een flinke sprong maakt bij Millennials.
100% NL steeg in de commerciële doelgroep 20-49 jaar met 0,8%-punt naar 3,9%. Het hoogste marktaandeel in meer dan twee jaar tijd en tevens 25% hoger dan dezelfde periode vorig jaar.
Ook bij de vrouwen tussen 20 en 29 jaar doet 100% NL goede zaken. Hier steeg het marktaandeel in een jaar tijd van 4,4 naar 6,0%.
“Een zonnige dag met zonnige cijfers!”, aldus Martijn Zuurveen, Radio Director bij RadioCorp, over der cijfers van 100% NL.
”Een extra goede prestatie in deze rare tijden. We hebben mooie plannen voor de komende maanden dus zijn zeker van plan deze lijn door te zetten!”
Ook bij Slam is een stijging bij de doelgroep 20-49 jaar te zien. Binnen deze doelgroep laten vooral de Millennials (25-40 jarigen) een enorme groei zien. Binnen een jaar is het marktaandeel in deze doelgroep gestegen van 2,9% naar 4,0%, een groei van maar liefst 38%. [Radiowereld.NL]