RadioCorp blij met nieuwe luistercijfers 100% NL en Slam

Bij RadioCorp in Naarden wordt met tevredenheid gekeken naar de nieuwe luistercijfers die dinsdagochtend zijn gepubliceerd. 100% NL weet haar marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar vast te houden, terwijl Slam een flinke stijging laat zien bij jonge mannen.

RadioCorp blij met nieuwe luistercijfers 100% NL en Slam 100% NL zag deze meting haar marktaandeel 10+ met 0,3%-punt stijgen naar 3,4%. Bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar scoort 100% NL voor de tweede maand op een rij 3,9% marktaandeel. De vorige keer dat het marktaandeel zo hoog stond was in 2016.

Bij de kerndoelgroep vrouwen 20-49 jaar daalde 100% NL licht naar 5,6%, maar ten opzichte van een jaar geleden is een stijging te zien. Ook blijven luisteraars van 100% NL lang luisteren naar de zender: met 3 uur en 3 minuten is dit ruim 20 minuten langer dan een jaar geleden.

Bij Slam was een lichte stijging bij de doelgroep 20-49 jaar te zien waar het marktaandeel nu op 2,7% staat. Bij mannen 20-34 jaar steeg het marktaandeel deze meting met 0,8%-punt naar 5,5%. Ten opzichte van een jaar geleden is dit een stijging van 1,8%-punt. Bij kerndoelgroep millennials (25-40 jarigen) blijft het marktaandeel deze meting nagenoeg gelijk op 3,9%, maar ten opzichte van een jaar geleden is een stijging van een half procentpunt te zien.

We zijn aan het vlammen bij Slam”, aldus Martijn Zuurveen, Radio Director bij RadioCorp. “We hebben de afgelopen maanden de muziekmix aangepast om de zender nog toegankelijker te maken voor een groter publiek. Het resultaat zien we nu al terug in de langere luistertijd! Slam is dé zender van de zomer met de lekkerste én de meeste muziek. En er komen binnenkort nog veel meer mooie dingen aan, the best is yet to come!

Ook over 100% NL is Zuurveen tevreden: “Met 3,9% in de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar, kun je concluderen dat de beste muziek van Nederland ongekend populair is!” [Radiowereld.NL]