100% NL houdt hoge marktaandeel 20-49 jaar vast, Slam stijgt

Het is 100% NL gelukt om voor de derde meting op een rij het marktaandeel bij de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 jaar vast te houden op 3,9%. Zusterstation Slam zag het marktaandeel bij deze doelgroep licht stijgen naar 2,8%.

100% NL houdt hoge marktaandeel 20-49 jaar vast, Slam stijgt De laatste keer 100% NL een dergelijk hoog marktaandeel wist te scoren bij de doelgroep 20-49 jarigen was in 2016.

Opvallend is dat bij de afgelopen meting het radiostation bij deze doelgroep terrein heeft verloren bij de vrouwen, maar juist won bij de mannen.

De Nederlandse muziek is ongekend populair”, aldus Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp. “Deze cijfers onderstrepen dat wij de beste muziek van Nederland draaien. En er komen nog veel meer mooie dingen aan. Vanaf maandag trappen we af met een nieuwe programmering met Koen Hansen in de ochtend en Barry Paf in de middag en de hele maand september staat in het teken van de Top van de Nederpop. Kortom, 100% NL is klaar voor het nieuwe radioseizoen.

Voor Slam is het al de vierde meting op een rij dat de zender stijgt bij de 20-49 jarigen. Ook hier wordt gestart met een nieuwe programmering.

“Vanaf maandag starten we met een nieuwe ochtendshow met Martijn La Grouw, hoor je 7 dagen per week het lunchprogramma Housuh in de Pauzuh en brengt Dimitris Kops je vrolijk naar huis in de avondspits. Bovendien valt er in de maand september veel geld te winnen met de SLAM! 06-loterij. Kortom, niets staat verdere groei in de weg.” [Radiowereld.NL]